کاظمی قمی در گفتگو با شهرآرانیوز: به دنبال صدور ویزای رایگان برای اتباع افغانستان در دهه کرامت هستیم گلشهر مشهد، نماد نوع‌دوستی ایرانیان کاظمی‌قمی در مشهد | اولین جلسه هماهنگی استانداران استان‌های همجوار با افغانستان در مشهد برگزار شد + فیلم از سرمایه‌گذاری ۳۵ میلیون دلاری طالبان در چابهار چه می‌دانیم؟ افغانستان و ترکمنستان ۱۳ قرارداد تجاری به امضا رساندند فوتسال افغانستان در جدیدترین رده‌بندی فیفا در جایگاه سی‎‌ام قرار گرفت قوانین مربوط به ورود غیرقانونی مهاجرین؛ ناقص و نیازمند بازنگری محموله تجاری ریلی افغانستان به مقصد ترکیه از ایستگاه راه‌آهن تهران عبور کرد خسارات جانی و مالی سیل در افغانستان | ۱۶ تن جان باختند + عکس طالبان: هرات به‌ زودی قطب تحولات اقتصادی خواهد شد سازمان همکاری اسلامی خواستار تشکیل حکومت فراگیر در افغانستان شد بلوکیان: برخی حرف‌ها در رابطه با مهاجران ناثواب و خطرناک است عروس کشان به سبک عبدالحمید خراسانی | فرمانده حامی طالبان برای چهارمین بار ازدواج کرد + فیلم ابراز نگرانی سازمان ملل از بازداشت، شکنجه و قتل نظامیان حکومت پیشین توسط طالبان تشدید محدودیت‌ها و ادامه بازداشت‌ گسترده خبرنگاران در افغانستان توسط طالبان ارسال پیامک از سامانه سهما به اتباع مجاز + جزئیات ویدئو | استقبال مهاجران افغانستانی مقیم مشهد از تیم ملی فوتسال افغانستان ویدئو | استقبال از تیم ملی فوتسال افغانستان در مشهد داعش مسئولیت حمله به نمازگزاران هرات را بر عهده گرفت عکس‌هایی از مراسم تشییع پیکر شهدای حمله به مسجد شیعیان در هرات
سرخط خبرها

‌پلیس پاکستان بازداشت مهاجران غیرقانونی افغانستان را آغاز کرد

  • کد خبر: ۱۹۲۰۲۱
  • ۱۰ آبان ۱۴۰۲ - ۱۳:۳۵
‌پلیس پاکستان بازداشت مهاجران غیرقانونی افغانستان را آغاز کرد
رسانه‌های پاکستانی از آغاز بازداشت مهاجران بدون مدارک قانونی از سوی پلیس این کشور خبردادند.

به گزارش شهرآرانیوز؛ این روند از روز چهارشنبه، ۱۰ آبان، در شهر‌های کراچی، راولپندی و بخش‌های دیگر پاکستان آغاز شده و پلیس آن کشور مهاجران غیرقانونی را بازداشت کرده و سپس به «مراکز نگهداری» انتقال می‌دهد.

براساس این گزارش، تاکنون دست‌کم ۵ هزار مهاجر و پناه‌جوی بدون مدارک قانونی از سوی پلیس پاکستان بازداشت و به مراکز نگهداری انتقال داده شده‌اند.

رسانه‌های پاکستانی گزارش داده‌اند که شماری از نیرو‌های پلیس به منطقه «سهراب گوت» کراچی رسیده‌اند و به مهاجران و پناه‌جویان از طریق بلندگو‌ها هشدار می‌دهند که تا نیمه شب امروز به کشور خود برگردند.

مقام‌های محلی پلیس پاکستان در منطقه چمن نیز گفته‌اند که ده‌ها مهاجر غیرقانونی را بازداشت کرده و به مراکز نگهداری انتقال داده‌اند.

مقام‌های پاکستان تاکید کرده‌اند که مهاجران و پناه‌جویان غیرقانونی پس از طی مراحل قانونی از مراکز نگهداری به کشورشان بازگردانده می‌شوند.

مهلت تعیین شده از سوی حکومت پاکستان برای مهاجران بدون مدارک قانونی در آن کشور روز (سه‌شنبه، ۹ آبان) به پایان رسید.

سرفراز بوگتی، سرپرست وزارت کشور حکومت موقت پاکستان گفته است که از روز پنجشنبه، ۱۱ آبان، روند بازداشت تمام مهاجران غیرقانونی در سراسر پاکستان آغاز خواهد شد.

به گفته مقامات پاکستانی بیشتر از ۱.۷ میلیون مهاجر غیرقانونی افغانستان در این کشور زندگی می‌کنند.

 

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->